Eventy flotowe
Ceny paliw
Województwo PB 98 PB 95 ON LPG
dolnośląskie 4,63 4,32 4,09 1,91
kujawsko-pomorskie 4,72 4,38 4,18 1,86
lubelskie 4,72 4,34 4,12 1,85
lubuskie 4,67 4,30 4,08 1,83
łódzkie 4,72 4,31 4,09 1,79
małopolskie 4,64 4,35 4,15 1,86
mazowieckie 4,71 4,34 4,14 2,01
opolskie 4,59 4,26 4,09 1,73
podkarpackie 4,68 4,36 4,13 1,84
podlaskie 4,65 4,32 4,14 1,90
pomorskie 4,78 4,39 4,19 1,91
śląskie 4,60 4,28 4,05 1,79
świętokrzyskie 4,66 4,24 4,05 1,75
warmińsko-mazurskie 4,78 4,38 4,17 1,92
wielkopolskie 4,65 4,29 4,08 1,77
zachodniopomorskie 4,78 4,39 4,21 1,97

Nic dwa razy się nie zdarza Data: 19.09.2017 | Dział: Aktualności

W tegorocznej edycji testu o tytuł Auta Flotowego walczyła rekordowa liczba pojazdów, bo aż 72. W tym roku nowym przewodniczącym Kapituły został Robert Błachnio,  członek Zarządu SKFS. Kapitułę tegorocznej edycji tworzyło aż 18 członków Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych. W zeszłym roku zrezygnowaliśmy z papierowych ankiet na korzyść ankiet elektronicznych, w tegorocznym teście postanowiliśmy dodatkowo skorzystać z możliwości jakie oferuje QR Code.  Skanując kod  na umieszczonej w pojeździe Karcie Pojazdu członkowie mogli od razu przejść do oceniania testowanego samochodu. Również Roadbooki, wyposażone w kod, kierowały testujących do nawigacji, która pewnie i bezpiecznie prowadziła ich po trasie testu.


Część teoretyczna PTF SKFS rozpoczęła się w marcu b.r. Auta do testu zostały wytypowane przez członków Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego Testu – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Zestawienie obejmowało w każdym segmencie 10 samochodów najczęściej kupowanych przez klientów instytucjonalnych w Polsce. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2017 przygotował Partner Merytoryczny – firma Eurotaxglass's. Zadaniem Eurotaxglass's było przygotowanie map serwisowych dla każdego pojazdu biorącego udział w teście.


Uczestnicy testu przejechali łącznie ponad 15 tys. km i wypełnili 799 kart oceny pojazdów. W tym roku o wyposażenie samochodów w najnowsze rozwiązania w zakresie telemetrii zadbała firma Ituran  . Pozwoliło to nie tylko na bieżące monitorowanie aut biorących udział w teście, ale przede wszystkim na precyzyjne raportowanie zmiennych, istotnych z punktu widzenia optymalizacji kosztów związanych z zarządzaniem parkiem samochodowym.

- Podczas tegorocznego Profesjonalnego Testu Flotowego zorganizowanego przez SKFS jako  partner technologicznym, dostarczaliśmy unikalne na świecie rozwiązanie Business Intelligence w ramach usługi telemetrycznej. Polega ono na bieżącej analizie stylu jazdy kierowcy za pośrednictwem urządzenia MSAFETY®, będącego jednym ze składników systemu Ituran®. MSAFETY® to trzyosiowy akcelerometr z własnym procesorem i pamięcią, który odbiera i wykrywa wszelkie niepożądane zachowania kierowcy, takie jak gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, przyspieszanie lub hamowanie w zakrętach, zacieśnianie skrętu czy też gwałtowny przejazd przez próg spowalniający oraz 120 innych kombinacji czynności stanowiących o stylu jazdy kierowcy. Technologia Ituran mierzy, ocenia, a także udziela instrukcji dla kierowcy w sposób aktywny (beeper podczas jazdy) oraz pasywny (przesyłanie zestawień dziennych i tygodniowych na email). Wierzymy, że nasza współpraca z SKFS będzie się dalej rozwijała, bo mamy do zaprezentowania jeszcze wiele bardzo ciekawych rozwiązań na miarę potrzeb profesjonalnych managerów flot- wyjaśnia Damian Niemczewski, CEO Ituran Europe.

            Auta testowane były na trasie, która łącznie obejmowała 35 km trasy miejskiej i podmiejskiej w okolicach Zegrza. Kontynuowano również założenie testowania samochodów na tym samym paliwie, dzięki czemu ocena zużycia paliwa mogła być bardziej obiektywna.. Partnerem strategicznym, który zapewnił paliwo dla ponad 77 pojazdów biorących udział w teście została firma Circle K. Uczestnicy, którzy odpowiadali za tankowanie pojazdów- w praktyce przetestowali możliwości kart paliwowych jakie znajdują się w portfolio Circle K.

- Decydując się na współpracę w PTF SKFS z emitentem kart paliwowych mieliśmy dwa założenia. Pierwsze z nich miało na celu  zmaksymalizowanie obiektywności pomiaru zużycia paliwa w pojazdach poprzez testowanie ich na tym samym paliwie. Drugim założeniem było poznanie usług emitentów kart paliwowych poprzez zawarcie na poczet testu umowy zakupu kart paliwowych. W przypadku Circle K przeprocesowanie umowy przebiegło bardzo sprawnie. Podczas części praktycznej PTF odpowiadałem również za dotankowanie pojazdów przed jazdami testowymi.  Pomimo dużej liczby tankowanych aut w każdej turze obsługa na stacji była płynna. Dodatkowo przetestowaliśmy możliwość monitorowania online tankowań kartami paliwowymi poprzez stronę www. Jest ona bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze oraz pozwala na wiele więcej niż bieżącą kontrolę tankowań – wyjaśnia Grzegorz Ciszewski, członek Kapituły PTF SKFS.


Członkowie stowarzyszenia w swojej codziennej pracy szczególny nacisk kładą na bezpieczeństwo. W tegorocznej edycji testu po raz kolejny dzięki współpracy z Pokojowym Patrolem WOŚP przeprowadzono szkolenie z pierwszej pomocy. Ponadto każdy uczestnik PTF SKFS zanim udał się na jazdy testowe musiał poddać się badaniom na alkomacie. Po raz pierwszy w historii projektu zdecydowano się na współpracę z dostawcą systemów bezpieczeństwa i analizy stylu jazdy zamiast dostawcy GPS.

- Ogólny poziom bezpieczeństwa naszej „czasowej” floty SKFS wyniósł 54 w 100 punktowej skali. Jest to wynik bardzo dobry, gdyż uczestnicy dokonywali symulowanych zdarzeń drogowych w ramach testowania układu hamulcowego, kierowniczego, czy też trzymania bocznego w fotelach – wyjaśnia  Damian Niemczewski.

Wyniki PTF SKFS ogłoszone zostaną podczas Gali SKFS, która odbędzie się 30 listopada 2017r. w Warszawie.


- Zwycięzcę w PTF SKFS wyłania się wg 7 kryteriów oceny. Są to: ocena wyglądu zewnętrznego, ocena funkcjonalności wnętrza, ocena z jazdy testowej, koszt zakupu + serwisowania, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Każde kryterium ma przyporządkowaną wagę, wg której wymnażany jest wynik, co daje wartość finalną w rankingu końcowym. Koszty serwisowania wyrażone wyłącznie w kwotach netto, bez rabatów. Wartości rezydualne pojazdów przyjęte są dla przebiegu 90 tys. km oraz użytkowania przez 36 miesięcy. Zużycie paliwa mierzone jest na podstawie danych zebranych podczas testu, dzięki zastosowaniu systemów telemetrycznych. Aby uzyskać transparentność wyników spalania poszczególnych pojazdów, auta testowane były na paliwach jednej marki, w tym roku- Circle K. Emisja CO2 samochodów biorących udział w teście została przygotowana na podstawie danych zebranych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR- wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor Biura SKFS.

 

Newsletter




Logowanie na forum


© 2014 Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych