Eventy flotowe
Ceny paliw
Województwo PB 98 PB 95 ON LPG
dolnośląskie 4,63 4,32 4,09 1,91
kujawsko-pomorskie 4,72 4,38 4,18 1,86
lubelskie 4,72 4,34 4,12 1,85
lubuskie 4,67 4,30 4,08 1,83
łódzkie 4,72 4,31 4,09 1,79
małopolskie 4,64 4,35 4,15 1,86
mazowieckie 4,71 4,34 4,14 2,01
opolskie 4,59 4,26 4,09 1,73
podkarpackie 4,68 4,36 4,13 1,84
podlaskie 4,65 4,32 4,14 1,90
pomorskie 4,78 4,39 4,19 1,91
śląskie 4,60 4,28 4,05 1,79
świętokrzyskie 4,66 4,24 4,05 1,75
warmińsko-mazurskie 4,78 4,38 4,17 1,92
wielkopolskie 4,65 4,29 4,08 1,77
zachodniopomorskie 4,78 4,39 4,21 1,97

Likwidacja szkód od kuchni Data: 04.05.2017 | Dział: Aktualności

Pod koniec kwietnia w Centrum Szkoleniowym Autoforma w Kawęczynku odbyło się szkolenie SKFS. Hasłem przewodnim spotkania była Optymalizacja kosztów zarządzania flotą w obszarze Likwidacji szkód komunikacyjnych. Szkolenie podzielone zostało na dwa panele: teoretyczny i praktyczny. Organizatorem spotkania była firma Claims Handling S.A.

- W dobie dużego skoku cen polis ubezpieczeniowych należy się poważnie zastanowić  czy ograniczenie zakresu ubezpieczenia (np. wprowadzenie udziału własnego 70%)  czy nawet rezygnacja z pełnego AC może być dla firmy korzystna. I jak to zrobić, żeby taka zmiana nie skomplikowała i tak już niełatwego życia zawodowego flotowca? Jako firma zajmująca się likwidacją szkód komunikacyjnych chcieliśmy pokazać uczestnikom szkolenia różne możliwości zarządzania szkodowością. Prezentowaliśmy rozwiązania z dziedziny nowoczesnej telematyki, napraw panelowych oraz fachowe zarządzanie naprawami. Cieszę się, że fleet managerowie uznali za potrzebne narzędzie, które wdrożyliśmy  do optymalizacji kosztów napraw powypadkowych i zmniejszenia częstotliwości szkód.  Dzięki takim spotkaniom możemy lepiej zrozumieć wyzwania przed osobami zarządzającymi flotami samochodów. Mamy nadzieję, że wiedza i doświadczenie zdobyte przez uczestników w czasie szkolenia okażą się pożyteczne w codziennej pracy, zaś sam udział w spotkaniu będzie początkiem cyklicznych spotkań - wyjaśnia Aleksander Kopestyński, Prezes Zarządu Claims Handling S.A. 

CHS dla członków stowarzyszenia przygotował wsparcie prawnicze. Od maja począwszy będą oni otrzymywać Newsletter, w którym znajdą się informacje dotyczące zmian prawnych jakie zostały wprowadzone w miesiącu poprzedzającym wysyłkę. Członkowie SKFS znajdą w nim również zapowiedzi zmian prawnych dotyczących obszaru floty oraz komentarze je wyjaśniające. Dodatkowo SKFSowicze będą mogli zadawać pytania prawnikowi dedykowanemu do wspierania SKFS. Porad i odpowiedzi na zadane pytania udzielać będzie Marcin Bąk, który przez 5 lat był dyrektorem departamentu prawnego w EFL. Marcin Bąk był również członkiem zarządu T.U. Europa oraz przez 7 lat dyrektorem departamentu prawnego VB Leasing.

- Polski system prawny charakteryzuje ogromna ilość zmian. Jest to skutkiem zarówno tego, że jesteśmy stosunkowo młodą demokracją i życie społeczne wymaga ciągłego dostosowywania do realiów nowoczesnego świata, jak i tego że nasz ustawodawca ma wyjątkowy temperament w zakresie potrzeby regulacji. Pamiętamy przecież, iż sam ustawodawca, w poprzednich kadencjach Parlamentu, borykał się z kwestią „deregulacji”. Nie wnikając w przyczyny tego stanu rzeczy, to my obywatele, przedsiębiorcy musimy sobie z tym natłokiem regulacji radzić – w myśl zasady: ignorantia iuris nocet. Aby więc nie ponosić negatywnych konsekwencji nieznajomości prawa, podjąłem wspólnie z CHS inicjatywę redagowania Newslettera prawnego informującego uczestników SKFS o zmianach w prawie. Newsletter będzie ewoluował w stronę bloga i forum dyskusyjnego. Wyrażam nadzieję, że narzędzie to będzie pomocne dla członków SKFS oraz okaże się ciekawym miejscem wymiany opinii - wyjaśnia Marcin Bąk.

Druga prezentacja poświęcona nowoczesnej telematyce we flotach. Emil Żak z firmy Ecologic przedstawił  zautomatyzowany program szkoleniowo-motywacyjny, który przez 365 dni w roku obniża szkodowość oraz redukuje zużycie paliwa. System monitoruje styl jazdy i parametry pojazdu. Każdy kierowca dzięki aplikacji mobilnej na telefonie ma dedykowanego osobistego instruktora jazdy, który motywuje i na bieżąco pomaga eliminować błędy. Indywidualny profil kierowcy daje mu dostęp przez 24 godziny na dobę do swoich wszystkich statystyk oraz osiągnięć. Fleet manager Raporty i dane dot. Floty ma udostępnione na portalu. System umożliwia również kontrolę w czasie rzeczywistym nad samochodami pulowymi, wizualizację i tagowanie tras, automatyczną detekcję rodzaju trasy  oraz zautomatyzowaną kilometrówkę.

 

-Odpowiednio skonstruowany program motywacyjny oparty o telematykę i grywalizację może przynieść firmie ogromne korzyści. Warto jednak pamiętać, że grywalizacja to nie system rankingowy – często firmy mylą te pojęcia. Kluczem do Uczestnikom staraliśmy się przedstawić jak ważne w procesie likwidacji szkód jest bezpieczeństwo oraz jakość przeprowadzonej naprawy. Kluczowym elementem jest wybór certyfikowanych i profesjonalnych serwisów, które pozwolą zaoszczędzić czas, poprzez dobrze wykonaną usługę, która nie będzie sprawiać kłopotów w przyszłości. Zaprezentowałem możliwość napraw panelowych, które pozwalają zoptymalizować wartość średniej szkody, zachowując bezpieczeństwo naprawy oraz jej najwyższą jakość. Uczestnikom bardzo dziękuję za zainteresowanie i możliwość podzielenia się swoją wiedzą jak i doświadczeniem - wyjaśnia Emil Żak.

 

Uczestnicy spotkania otrzymali zadania do rozwiązania.  Wszyscy biorący udział w szkoleniu na podstawie uszkodzeń określali  czy elementy należy wymienić czy naprawić oraz musieli wskazać technologię naprawy. Bartosz Perczyński i Dariusz Danielczuk z firmy Claims Handling System S.A. zaprezentowali proces likwidacji szkód z wyszczególnieniem zadań fleet managera przy outoursowaniu go podmiotowi zewnętrznemu. Członkowie SKFS, biorący udział w szkoleniu, otrzymali bardzo szczegółową wiedzę z obszaru likwidacji szkód komunikacyjnych. Prelegenci wskazali również obszary optymalizacji kosztowej  przy zleceniu zarządzania procesem likwidacji szkód podmiotowi specjalizującemu się w tej dziedzinie. W tej części spotkania przeprowadzono warsztaty z interpretacji wyceny szkody przygotowanej przez rzeczoznawcę.  

 

-Żyjemy w czasach, gdzie codziennością fleet managera jest optymalizacja kosztów. Pomysłów na redukcję kosztów jest bez liku, aczkolwiek wielu z Nas, zapomina o szkodach komunikacyjnych. Na przykładnie procesu likwidacji szkody opracowanego przez Claims Handlig System S.A, wskazaliśmy uczestnikom szkolenia, gdzie i jak szukać oszczędności, które wymiernie wpłyną na budżet jak i wysokość składki ubezpieczenia - wyjaśnia Bartosz Perczyński CHS.

 

Po warsztatach uczestnicy udali się na zajęcia praktyczne, podczas których dokonali naprawy uszkodzeń drzwi przednich techniką napraw panelowych.

Newsletter




Logowanie na forum


© 2014 Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych